Skip to main content
Pengalaman Ride

                                                       Assalamualaikum


Hai..harini aku nak share sikit pengalaman aku ride balik ke "bandar halaman" (it's not like aku xde kampung halaman, tapi tu lain kali aku cerita), well aku pergi bersama "isteri" kesayangan aku, nak tengok?
                                                           gambar "isteri" aku sedang checkup

Bandar yang menjadi destinasi aku ialah ibu negeri pahang iaitu bandar kuantan, perjalanan dari kuala lumpur cukup meletihkan, mengambil masa lebih kurang 3jam setengah, tu pun sekali berhenti di R&R temerloh untuk isi minyak dan rehat sambil membetulkan urat pinggang dalam 10 minit sebelum bergerak balik, walaupun sepanjang perjalanan agak bosan dengan highway lurus yang bergitu panjang, tapi ada sesuatu yang membuatkan aku minat balik walaupun meletihkan (selain exited nak jumpa adik2 yg giler-giler), iaitu panorama sepanjang perjalanan tu sendiri, lupa aku nak mention yang aku suka balik awal-awal pagi, dalam jam 5 macam tu, semata-mata kerana nak tengok dan feel perjalanan tu.

antara gambar perjalanan aku, waktu ni jam dekat pukul 8 pagi

Bayangkan dengan dingin kabus nye, bukit bukau dia, pastu sunrise, pengalaman yang sangat best pada aku, selalu aku sangup berenti sebab nak tukar lagu (aku ride smbil dengar lagu, sila jangan tiru sebab bahaya, dan salah disisi undang-undang), lagu yang aku selalu dengar waktu berkabus mcm ni lagu "let her go - passenger" suka musik dia tu, dan bila aku dengar lagu tu aku masih boleh rasa nyaman, dingin, dan aku rasa cukup tenang..

Tapi bila dah nak balik ke kuala lumpur, lain pulak serita dia, 4 atau 5 jam belum tentu sampai, malas balik sebab tak puas cuti...hahahaha

Sekian dulu coretan pengalaman ride aku... insyaAllah aku karang lagi pasal ride ke cameran highland pulak pada waktu yang akan datang....assalamualaikum.

-PanahHijau

Comments

Popular posts from this blog

Giveaway Miakassim Dot Com 10 Tahun

Saya jumpa blog ini melalui blog orang lain ketika saya sedang scroll di reading list. Tapi blog siapa, saya dah lupa.. Hehehehe.. Blog ini kemas dan paling penting, loading lajuu... Goodluck untuk diri saya, serta penganjur.. Semoga GA ini sukses yawww..

Segmen Blogwalking YanieYusuf 2016

Segmen Blogwalking Raya 2017 Mialiana.com